Onderwijs peuters t/m groep 2

Wij werken binnen de onderbouw ontwikkelingsgericht; we bieden de kinderen onderwijs wat past bij hun ontwikkelingsleeftijd, ieder kind werkt op zijn of haar eigen niveau. Het onderwijs wordt thematisch en spelenderwijs aangeboden. Door het aanbieden van betekenisvolle activiteiten vergroten we de betrokkenheid van de kinderen waardoor leren leuk en interessant wordt. Alle ontwikkelingslijnen komen terug door middel van spel en het spelen in de hoeken. De leerkracht observeert de kinderen en noteert de ontwikkelleeftijd in ons observatiesysteem KIJK!. Kinderen met een ontwikkelvoorsprong worden binnen de hoeken extra uitgedaagd. Daarnaast bieden we ontwikkelingsmateriaal op niveau aan. We houden rekening met het niveau van de kinderen; waar kunnen we het kind mee uitdagen en waar heeft het kind nog oefening in nodig.